luni, 2 ianuarie 2012

Şpe, două mii doişpe. MMXII.

Fiecare petrece mirificul Revelion după posibilităţi sau după cum îl taie capul. Mie îmi place să mă amestec în mulţimea dornică de haos. Şi de câţiva ani, mă prinde Anul Nou cu ochiul în vizor, cu mâinile îngheţate şi cu nasul umed pe interior (există o legătură strânsă între frig şi mucoasa mea nazală, clar). N-am avut nici hanţe cu paiete, nici bani în buzunare, nici chiloţei roşii, nici ceva nou, în schimb am avut bocanci călduroşi, polărică, fular şi trepied. S-a demonstrat ştiinţific (cercetătorii englezi îmi dau dreptate, desigur) că nimic din ce am experimentat până acum în noaptea dintre ani nu are legătură cu ce va să fie pe anul cel nou. Dacă ar fi să mă ghidez după obiceiurile lumeşti, n-o s-o duc bine cu portofelul, nici sexy mama n-am să fiu. N-o să am belşug pe masă (gustările mă aşteptau igienic ambalate în frigider), o să cam spăl vase (asta e o noutate!) şi nici n-o să am casa plină de indivizi. Dar ştiu că voi fi fericită aşa cum am fost când declanşam rafala de fotografii la toate artificiile, am să mă enervez la fel ca atunci când mutam trepiedul exact când artificiile începeau să bubuie în spatele meu, o să stau mult în maşină (deh, aşa e traficul de Anul Nou), o să mă împrietenesc cu oameni necunoscuţi (exact aşa cum am dat noroc cu nişte copii în trafic şi ne-am urat toate cele într-o manieră mult mai sinceră decât o facem de obicei cu oamenii cunoscuţi), o să mă bucur că am ajuns acasă şi o să mănânc ca porcul mâncare pentru care orice nutriţionist m-ar arunca în focurile iadului. Cred că în 2012 o să fiu exact aşa cum ştiu eu să fiu, cu bune şi cu rele, cu momente de maximă fericire sau cu exploziile mele nervoase generate de propria-mi rebeliune. Cu aceiaşi oameni dragi în suflet, sau cu aceleasi antipatii de neşters din ungherele creierului.
Şi dacă tot ne căpiază ăştia cu sfârşitul lor apocaliptic, eu zic că cel puţin în ceea ce mă priveşte, e cazul să trăiesc intens anul ăsta, (să mă străduiesc) să fac (cât mai multe din) tot ce n-am făcut până acum din varii motive. Just in case, să nu zic că am ajuns la final şi n-am încercat. Şi pentru că oricum n-o să fie aşa, o să mă aleg cu cel-mai-mişto-an-în-care- n-a-venit-sfârşitul-lumii.


3 comentarii:

  1. Sper ca fac parte dintre oamenii "dragi in suflet", ca altfel sa vezi "explozii nervoase". Pup.

    RăspundețiȘtergere
  2. Au. Trebuia sa-mi fi luat chiloti rosii? Ups.

    La multi ani, un MMXII cat mai fain!

    RăspundețiȘtergere
  3. Alte urări pentru necunoscuți...după 12 luni:)

    RăspundețiȘtergere